Wizz Air (Wizz Air Hungary Ltd.) je mađarska niskobudžetna (low-cost) avio kompanija sa sedištem u Budimpešti. Wizz-air leti ka dosta gradova u Evropi (većinom istočna i srednja Evropa, sa Poljskom kao najznačajnim tržištem), ka Izraelu i ka Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Avio kompanija leti u 42 zemlje tj. ka više od 140 destinacija. Wizz air je osnovan 2003. godine, a njen ko-osnivač i CEO je Jožef Varadi. On je od 2001-2003. bio CEO Malev-a, mađarske nacionalne avio kompanije, koja je prestala da postoji 2012. godine. Wizz Air nije nacionalna kompanija, ali je svakako najznačaniji avio prevoznik iz Mađarske.
Kao što je slučaj sa većinom low-cost prevoznika, Wizz Air preferira da leti na manje i alternativne (sekundarne) aerodrome, kako bi smanjio troškove operacije. Kompanija ima avione bazirane u više u 25 gradova. Niska cena putovanja na Wizz Air-u se između ostalog ostvaruje i pravilom za prtljag koje vas u osnovnoj ceni organičava samo na ručnu torbu. Takođe osnovna cena ne podrazumeva uključen ketering, koji možete dokupiti na avionu preko takozvane Wizz Café usluge. Wizz Air vas stimuliše da se ranije prijavite za let preko interneta (online check-in) time što naplaćuje aerodromsku prijavu.
Na evropskom tržištu low-cost avio prevozioca se vodi velika borba između Ryanair-a, easyJet-a, Norwegian-a i Wizz Air-a.
Mađarska niskobudžetna avio kompanija tradicionalno posluje na srednjeevropskom i istočnoevropskom tržištu. Do aprila 2015. Wizz je otvorio tri ćerke kompanije u različitim zemljama, koje nisu uspele da zažive ili opstanu iz različitih razloga:
- Wizz Air Ukrajina: bazirana na Kijevskom (IEV) aerodromu (kao rezultat političke situacije 2014. godine, ova podružnica je ugašena u aprilu 2015.)
- Wizz Air Bugarska
- Wizz Air Rumunija: planirano je da bude bazirana na aerodromu u Temišvaru, ipak ova podružnica nikad nije započela sa letovima; Temišvar je danas ostao jedan od značajnijih Wizz Air-ovih baza.
Sledeći pokušaj Wizz Air je usmeren ka zapadnoevropskom tržištu gde tradicionalno posluju ostala tri evropska low-cost prevoznika. Nakon što je Monarch Airlines pri kraju 2017. ušao u stečajni postupak, Wizz Air je iskoristio slobodan broj slotova i pokrenuo britansku podružnicu koja je bazirana na aerodromu Luton. Ostaje da se vidi da li će uspedi da se izbori sa jakom konkurecijom koja u ovo tržište ulaže dugi niz godina.