loading 0%
Vaš vodič kroz avio svet

Air Serbia

O avio kompaniji

Air Serbia je nacionalna avio kompanija republike Srbije koja ima sedište u Beogradu.
Air Serbia je osnovana 2013. godine kada je nasledila avio kompaniju JAT Airways (osnovan 2003.), a pre toga Jugoslovenski aerotransport (1947.), odnosno prvobitnu, najstariju avio kompaniju na ovim prostorima - Aeroput (1927.). Air Serbia je članica IATA, što je započelo sa JAT-om, koji je postao članica međunarodnog udruženja avio prevoznika 1961. godine.
Početak moderne avio kompanije, Air Serbia, vezuje se za dolazak strateškog partnera Etihad Airways-a, koji je sa Vladom Srbije 1. avgusta 2013. postigao dogovor, po kome je dobio 49% akcija u nacionalnoj avio kompaniji. Sa Etihadom kao novim partnerom, Air Serbia modernizuje svoju flotu i menja koncept poslovanja na mnogim poljima. 
Četiri avioni Boing 737-300 iz nekadašnje flote JAT-a se upotrebljavaju za čarter letove pod brendom Aviolet-a, dok Air Serbia za redovan saobraćaj iznajmljuje (lizing) Airbus avione: A319 -100, A320-200 i jedan A330-200. U floti su još 6 aviona proizvođača ATR koji su mahom nasleđeni od JAT Airways-a.
U junu 2016. Air Serbia godine vraća nekadašnju liniju JAT-a do Njujorka, koju leti sa širokotrupnim avionom A330-200. Ovo je trenutno jedina avio kompanija u jugoistočnoj Evropi koja ima direktne letove ka SAD.
Air Serbia je 15. februara 2018. proslavila 90 godina od svog prvog leta, tj. od prvog leta Avioput-a, koji je istog datuma 1928. leteo između Beograda i Zagreba.

Zanimljivosti

  • Air Serbia je preko JAT Airways-a i Jugoslovenskog aerotransporta naslednik najstarije avio kompanije u ovoj regiji - Aeroput. Nacionalni avio-prevoznik Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca, a potom Kraljevine Jugoslavije je bio među prvim civilnim avio-kompanijama, tj. 10. u Evropi i 21. u svetu. Kada se posmatra kao naslednik Aeroputa, Air Serbia je danas osma najstarija avio-kompanija na svetu koja još uvek posluje.
  • Logo avio kompanije Air Serbia je nacrtala mlada dizajnerka Tamara Maksimović (25 godina u tom trenutku) iz Novog Sada. Ona je na fakultetu uradila redizajn logoa JAT Airways-a i okačila ga na svoj Behance profil (portal za portfolio dizajnera). Surfovajući Google-om, tamo ga je pronašao menadžer Etihad-a, koji kontaktirao Tamaru i predložio joj saradnju u daljem razvoju brendinga za novu nacionalnu avio kompaniju. Ta saradnja je rezultirala logom koji prikazuje stilizovanog dvoglavog orla, heraldički simbol Srbije, gde se dodatno kombinuju srednjovekovni motivi iz Mirosavljevog jevanđelja i Dušanovog zakonika.

Promotivne cene avio karata Kompletna promo ponuda

Beograd Oslo

Povratna karta
OD 119€

detaljnije