loading 0%
Vaš vodič kroz avio svet

Lufthansa

O avio kompaniji

Deutsche Lufthansa AG, poznatija samo kao Lufthansa (LH), je najveća nemačka avio kompanija. Zajedno sa svojim ćerkama kompanijama, Lufthansa grupa je najveća avio kompanija u Evropi, kako po veličini flote (oko 600 aviona), tako i po broju prevezenih putnika (prema podacima iz 2017.). Pored avio kompanija koje posluju pod Lufthansa grupom, tu su i ostale manje grupe povezane sa avijacijom, kao što je npr. Lufthansa Technik grupa, koja okuplja 32 kompanije koje se bave održavanjem, popravkama, remontom, itd. 
Ime Lufthansa je poteklo od nemačke reči za vazduh - luft i Hanzeatske lige. Lufthansa je jedan od 5 članova osnivača Star Alijanse, najveće svetske alijanse koja je formirana 1997. Registrovano sedište Lufthanse je u Kelnu, ali glavni hub i operativni centar je na Frankfurtskom aerodromu.

Zanimljivosti

  • Iako se Lufthansa obično ne navodi kao jedna od naluksuznijih avio kompanija na svetu, treba istaći da je onaa najveći svetski kupac kavijara, sa nabavkom od čak 10 tona godišnje. Iz toga se može zaključiti da LH posebno dobro brine o svojim putnicima u Prvoj i Biznis klasi. Ketering na avionu pruža još jedna njena ćerka kompanija - LSG Sky Chefs koja je najveća svetska avio ketering kompanija. Sky Chefs posluje sa više od 320 avio kompanija širom sveta i to na 220 aerodroma. Oni proizvedu oko 580 miliona obroka godišnje.
  • 14. jula 2014. godine, dan nakon što je Nemačka osvojila Svetski fudbalski kup u Brazilu (pobedom protiv Argentine u finalu) nemački igrači su leteli kući ka Berlinu na Lufthansinom letu. Avion je preimenovan i prefarban u "Siegerflieger Fanhansa" što približno znači "Avion pobednika", Lufthansa je za neko vreme postala Fanhansa. Tokom leta, kapetan Uve Štrodajher je zatražio da dobije specijalnu dozvolu da sa avionom preleti preko centra Berlina gde je 500.000 fanova isčekivalo povratak svojih heroja kući. Dobio je takvu dozvolu i leteo na visini od 700 metara, u zoni koja je inače striktno zabranjena za letove. Taj prelet je prenošen na televiziji uživo:
  • Čuveni Lufthansin logo koji predstavlja stilizovanog ždrala datira još iz 1918. godine. Kreirao ga je nemački arhitekta i dizajner Oto Firle za potrebe avio kompanije Deutsche Luft-Reederei (DLR), koja je bila Lufthansin predhodnik. Oto je bio eminentni dizajner koji je napravio logoe za nemačku poštansku službu (Deutsche Reichspost) i železnicu (Deutsche Reichsbahn). Kasnija dorada je delo još jednog Ota - Oto "Otl" Aiher. Ovaj uticajni dizajner je šezdesetih godina donekle doradio crtež ždrala, odredio font Helvetika Bold kao zvanični font avio kompanije i uveo čuvenu toplo žutu boju kruga koji okružuje ždrala. Ovu žutu boju Aihler je nazivao dinja žuta (u RAL sistemu - RAL 1028), ali ona je kasnije postala poznata kao "Lufthansa žuta". Iako je u narednim godinama bilo još nekih dorada, rad dva Ota nije značanije izmenjen sve do 2018. godine kada nastupa rebrendiranje u kojem je prihvaćen rad dizajnera Martina et Karčinskog. Lufthasin logo je tom prilikom izgubio svoju prepoznatljivu žutu boju i sada je u tamno plavoj boji, što je odluka koja je izazvala dosta kontroverze. Dosta kritičara se žestoko protivi novoj korporativnoj plavoj, koja će se po njima utopiti u ostale kompanije koje su mahom plave, bele i crvene. Žuta se u takvom okruženju isticala i bila prepoznatljiv simbol nemačkog giganta. Ipak vreme će pokazati da je ovakva "modernizacija" logoa bila pravi potez za kompaniju.

 

Promotivne cene avio karata Kompletna promo ponuda